NOVINKY

arr3NEPODCEŇUJTE PRAVIDELNÝ PREVENTIVNÍ SERVISVážení zákazníci, milovníci kávy, stejně jako automobil nestačí jen umývat a vysávat, ale občas... arr3ZÁRUČNÍ A POZÁRUČNÍ SERVIS KÁVOVARŮOtevřeli jsme pro Vás první specializovaný servis kávovarů na Vysočině. Zajišťujeme pozáruční... arr3Z KAŽDÉHO NÁKUPU PENÍZE ZPĚTChcete u nás nakupovat s další slevou, která Vám přinese peníze zpět? Požádejte nás o vystavení...

ZBOŽÍ V AKCI

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

Cena pro Vás 599,00 Kč
Cena pro Vás 13 999,00 Kč

 

 


» Péče o kávovary

PÉČE O KÁVOVARY


NEPODCEŇUJTE PRAVIDELNÝ PREVENTIVNÍ SERVIS

Vážení zákazníci, milovníci kávy,

stejně jako automobil nestačí jen umývat a vysávat, ale občas je potřeba vyměnit brzdové destičky a nebo olej, i kávovar potřebuje alespoň jednou za dva roky přetěsnit a důkladně vyčistit. Nepodceňujte tedy preventivní prohlídky a čištění svého miláčka. Předcházíte tím zbytečným závadám a máte jistotu, že pijete kávu z čistého stroje. Pravidelným servisem prodlužujete svému kávovaru velmi výrazně životnost.

Máte-li zájem se poradit o nejvhodnějším způsobu údržby Vašeho kávovaru, pak volejte a nebo pište. Rádi Vám bezplatně poradíme.

Jan Tesař, Autorizovaný servis Grand Café Jihlava, Žižkova 102, Jihlava

 

telefon:

+420 725 861 261

+420 724 100 073

e-mail:

info@grand-cafe.cz

 

Nenechte stav Vašeho kávovaru dojít až tak daleko, jako zákazník na fotografii...

(kávovar na obrázku je po čtyřech letech domácího provozu bez servisního čištění)

 

 

Společnost Grand Café klade velký důraz na plnou spokojenost svých zákazníků. Proto Vám poskytujeme maximální možnou péči pro záruční i pozáruční servis Vašeho kávovaru. V případě jakékoli závady Vašeho kávovaru Vám stačí pouze nás kontaktovat a o zbytek se postaráme my...

Váš kávovar nemusíte nikam vozit. Kávovar si u Vás vyzvedneme a opravený Vám ho dopravíme zpět! Doprava je zpoplatněna částkou 149Kč/cesta včetně DPH.

 

ČIŠTĚNÍ KÁVOVARU

Kávovary Jura

Díky pevnému usazení spařovací jednotky a jejímu automatickému čištění není třeba z kávovaru nic vyjímat a samostatně oplachovat nebo čistit. Na Vás je užít si vynikající kávu, o vše ostatní se postará Váš kávovar Jura.

Ostatní  kávovary (Nivona, Siemens, De Longhi,…)

Spařovací jednotka je vyjímatelná. Vypněte Váš přístroj a dle pokynů v návodu spařovací jednotku vyjměte. Opláchněte ji pod studenou vodou a důkladně odstraňte zbytky kávových usazenin.

U kávovarů De Longhi zkontrolujte, aby jednotka nebyla zatuhlá a lehce se dalo zamáčknout spařovací sítko. Doporučujeme alespoň jednou za tři měsíce jednotku preventivně nechat odborně promazat v servisu (stačí donést pouze spařovací jednotku). Spařovací jednotku následně nechte oschnout mimo přístroj a následně ji teprve vraťte zpět. Toto mechanické čištění doporučujeme provádět alespoň jednou měsíčně.

Automatický čistící program (mimo kávovarů De Longhi)

Inteligentní elektronika hlídá nutnost čištění a včas Vás požádá o vhození čistící tablety se kterou se následně provede čistící program automaticky. Podle typu kávovaru a intenzity jeho používání se čištění pomocí čistící tablety provádí zpravidla jednou za 180-240 připravených káv.

Pro čištění používejte pouze výrobcem doporučené čistící tablety. Tyto tablety jsou optimalizované pro automatické kávovary a rozpouští mastnotu z kávy. Váš kávovar je vybaven speciálním automatickým programem na čištění, který s těmito tabletami pracuje. Aktivaci čistícího programu provedete buď z menu přístroje nebo na vyzvání přístroje, obvykle dlouhým stiskem proplachového tlačítka.

Asi po 3000 udělaných porcích kávy nebo dvou letech provozu doporučujeme nechat Váš kávovar odborně vyčistit v našem servisním středisku. Součástí této péče je kompletní vyčištění Vašeho kávovaru včetně spařovací jednotky, vyčištění mlýnku, výměna důležitých těsnění…

NAŠE DOPORUČENÍ:

  • používejte pouze originální čistící tablety. Jejich složení i doba rozpouštění jsou optimalizovány pro automatický čistící program Vašeho kávovaru. Originální tablety také nepoškozují silikonová těsnění vě Vašem kávovaru.
  • čištění je možné u Vašeho kávovaru vyvolat také manuálně. Mimořádné čistění Vašeho kávovaru doporučujeme provést, pokud jste například použili nekvalitní či příliš jemně mletou kávu.

 

DEKALCIFIKACE KÁVOVARU

Pokud nepoužíváte v kávovaru filtrační patrony, pak dochází, v závislosti na tvrdosti Vaší vody, k postupnému usazovaní vodního kamene v topném systému Vašeho kávovaru. Tyto usazeniny mohou mít za následek horší průtok a nižší ohřev vody.

Většina moderních kávovarů disponuje inteligentní elektronikou, která včas upozorní na nutnost odvápnění Vašeho kávovaru. Díky automatickému programu je vše provedeno automaticky. K odvápnění jednotlivé značky doporučují buď tablety, roztok a nebo prášek na odstranění vodního kamene. Tyto přípravky jsou optimalizované pro automatické kávovary a jejich odvápňovací programy. Značkový přípravek účinně odstraní vodní kámen a je bez vedlejších účinků pro Váš přístroj.

Tablety a prášek se obvykle (v závislosti na typu přístroje) rozpustí v 0,6 litrech horké vody. Na jedno odvápnění použijte 2 až tři tablety v závislosti na tvrdost vody a nebo alespoň 40g odvápňovacího prášku. Vzniklý roztok nalijete do nádržky na vodu Vašeho kávovaru a aktivujete odvápňovací program. U většiny kávovarů se dekalcifikační program spouští přímo z menu přístroje, nebo dlouhým stiskem dekalcifikačního tlačítka při vypnutém přístroji (platí většinou pro starší modely). Přesný popis najdete v návodu k Vašemu kávovaru.

NAŠE DOPORUČENÍ:

  • Pro rozpuštění tablet nebo prášku použijte teplou vodu (600ml). Účinnost roztoku bude vyšší. Používejte výhradně originální přípravky, které nepoškodí Váš kávovar.
  • Doporučujeme preventivně udělat odvápnění Vašeho kávovaru asi jednou ročně i v případě, že využíváte filtry. Filtr nejprve deaktivujte. Teprve pak půjde automatický program na odvápnění spustit.
  • Pokud provádíte odvápnění, nezapomeňte z nádobky na vodu vyjmout filtr. Po dokončení programu filtr opět vložte do nádobky a v menu jej aktivujte.

 

FILTRY PRO KÁVOVAR

Filtry Claris pro kávovary Jura, Nivona a Melitta

Claris filtr byl vyvinutý speciálně pro I.P.W.S.C kompatibilní kávovary. Claris filtr změkčuje vodu, odfiltruje chlór a těžké kovy. Tím chrání Váš kávovar, prodlužuje jeho životnost a zlepšuje chuť kávy. Nepotřebuje další příslušenství, ani místo. Nasazuje se přímo do vodní nádržky. Claris filtr je aktivní na 50 litrů vody (cca. 350 porcí), nebo 2 měsíce. Jeho výměna je jednoduchá a rychlá. Claris filtr je plněný organickými látkami, neobsahuje žádné chemické látky.

Žijete-li v oblasti s tvrdostí vody nad 10° dH, odporučujeme vodu, ktorou používáte na přípravu kávy "změkčiť" (odstranit složky, které vytváří vodní kámen). Je-li voda príliš tvrdá, nedosáhneme plné aróma espresso kávy a usazeniny z vodního kamene zkracují životnost Vašeho kávovaru.

Claris filtr je účinný pro 50 litrů vody (to je asi 350 káv - kávovar Vám automaticky signalizuje nutnost jeho výměny), anebo po dobu 2 měsíců. Jeho výměna je velmi rychlá a jednoduchá. Nepoužívejte filtr v kávovaru déle než dva měsíce a nejpozději po 2 měsících jej vyměňte. V opačném případě by hrozilo zanesení kávovaru vodním kamenem. Pozor! Váš kávovar bude signalizovat nutnost výměny po 50litrech spotřebované vody, neumí však signalizovat nutnost výměny po uplynutí 2 měsíců. Pro zapamatování data vložení filtru použijte otočný volič na přítlačném krytu filtru v nádobce na vodu.

Při použití filtrů Claris je nutné v menu Vašeho kávovar aktivovat použití filtrů. Kontrolou dobře založeného filtru a jeho správné aktivace je, že po jeho výměně kávovar automaticky provede jeho proplach asi 0,5 l vody.

 

NAŠE DOPORUČENÍ:

  • Filtrační patronu vyměňujte nejpozději každé dva měsíce, nebo na vyzvání kávovaru dříve. Jedině tak zajistíte správnou účinnost filtrace a zamezíte usazení vodního kamene v přístroji.
  • Pokud provádíte odvápnění, vyjměte filtr z nádobky na vodu a po ukončení odvápňovacího programu filtr opět instalujte.
  • V oblastech s velmi tvrdou vodu doporučujeme při používání filtrů nejméně jednou ročně provést preventivní odvápnění kávovaru Jura pomocí odvápňovacích tablet.

 

ČIŠTĚNÍ KAPUČINÁTORU

Čištění kapučinátoru lze provádět snadno pomocí horké vody. I zde existuje precizní řešení pomocí čistícího roztoku pro kapučinátor. Čištění Vám tak nezabere více než 2 minuty.

Použitím čistícího roztoku pro Cappuccino nejen dokonale odstraníte zbytky mléka a tuku v kapučinátoru, ale hlavně výrazně zvýšíte účinnost napěňování mléka.

 

Pro důkladné vyčištění použijte 15-20ml roztoku rozpuštěného v 200ml vody. Následně buď aktivujte automatický program pro čištění cappuccino trysky, nebo nechte čistící roztok napěnit, stejně jako napěňujete mléko. Nezapomeňte proplach následně opakovat s čistou vodou.

NAŠE DOPORUČENÍ:

  • Pokud kapučinátor proplachujete po každém použití vodou, doporučujeme provádět čistění čistícím roztokem nejméně jednou týdně v závislosti na intenzitě používání Vašeho kávovaru.
  • Pro dosažení vysoké kvality mléčné pěny, doporučujeme pravidelně měnit ventilek kapučinátoru.

 

PÉČE O MLÝNEK KÁVOVARU

Příprava kvalitního espressa začíná u správného namletí kávy. Většina moderních kávovarů využívá ve všech svých kávovarech precizní konické mlýnky s volitelnou hrubostí mletí. V mlýnku nedoporučujeme používat nekvalitní, aromatizované či karamelizované kávy. Před dosypáním čerstvé kávy do zásobníku doporučujeme vytřít zásobník papírovým kapesníkem a tím zamezit usazovaní a žluknutí olejů a mastnoty, které jsou v kávě obsaženy.

Vždy po 1-2 letech provozu (v závislosti na intenzitě používání i častěji) je vhodné nechat mlýnek servisně vyčistit od usazenin staré kávy. Současně s tím je v našem servisním středisku provedena kontrola ostrosti mlecích kamenů. Čistý a kvalitně seřízený mlýnek na chuti espressa rozhodně poznáte.

Pokud používáte ve Vašem kávovaru mletou kávu, je třeba využívat kávu, která byla namleta pro použití v automatických kávovarech. Obecně lze říci, že je to nepatrně hrubší stupeň mletí než se užívá v pákových kávovarech.

NAŠE DOPORUČENÍ:

  • Před dosypáním kávy vytřete prostor zásobníku suchým papírovým kapesníkem. Ze stěn zásobníku tak odstraníte starou mastnotu z kávy.
  • Nikdy nepoužívejte karamelizovanou kávu. Kávová zrna této kávy jsou potažena vrstvou karamelizovaného cukru, což způsobí zalepení mlýnku i vnitřního prostoru kávovaru.
  • Pro odstranění starých kávových zrnek ze zásobníku kávovaru můžete použít vysavač.

 

PRAVIDELNÁ SERVISNÍ PROHLÍDKA

Výrobci kávovarů doporučují, pro zajištění dokonalé kvality připravované kávy, provádět u svých kávovarů pravidelné servisní prohlídky. Tyto servisní kontroly jsou doporučovány vždy po 3 - 5 tisících porcích udělané kávy nebo vždy po 2 letech provozu Vašeho přístroje.

Váš kávovar je při této servisní prohlídce v našem servisním středisku zkontrolován a provede se kompletní vnitřní vyčištění přístroje, kontrola těsnosti a tlaku, výměna nejvíce namáhaných těsnění, revize spařovací jednotky a výměna těsnění ve spařovací jednotce, vyčištění a správné nastavení mlýnku... V případě závažnější závady na Vašem kávovaru, která není kryta pravidelnou servisní prohlídkou Vás budeme samozřejmě kontaktovat a podrobně Vás seznámíme s možným řešením opravy. Zpět se Vám tak vlastně vrátí téměř nový, perfektně nastavený a vyčištěný kávovar.

Pravidelná servisní prohlídka stojí 2.178,- Kč včetně DPH. A pokud se pro ni rozhodnete, stačí nás kontaktovat. Váš kávovar si u Vás vyzvedneme a po jeho prohlídce a provedení všech servisních prací Vám jej opět dopravíme až k Vám domů (doprava kávovaru je zpoplatněna částkou 149Kč/cesta vč. DPH). Obvykle je přístroj zpět u Vás do 10 pracovních dní. Spolu s přístrojem obdržíte jako pozornost také exklusivní kávu Grand Café.

Tímto pravidelným servisním čištěním pomáháte nejen výrazně zlepšit kvalitu a chuť připravované kávy, ale i významně zvyšujete životnost Vašeho kávovaru. Servisní prohlídka může být také vhodným doplňkem při prodeji Vašeho kávovaru, protože tím dáváte jistotu, že Váš kávovar je v bezvadné kondici.

Více konkrétních informací a přesné instrukce pro údržbu Vašeho kávovaru najdete v českém tištěném návodu, který je vždy součástí přístroje. S důvěrou se také můžete kdykoli obrátit na naši zákaznickou podporu.